Sündmusteenuste platvorm

Sündmusteenuste eesmärk on muuta avalike teenuste kasutamine inimese jaoks võimalikult lihtsaks ja mugavaks.

Infoühiskonna arengukava 2020 võttis sihiks avalike e-teenuste kvaliteedi ja kasutajakogemuse järgmise arenguhüppe.

Otsustati arendada n-ö nähtamatuid ning asutusteüleseid sündmuspõhiseid teenuseid, et muuta avalikud teenused kasutajale võimalikult lihtsaks ja tõhusaks. Inimene peab saama asjad aetud ühe suhtluskorraga ja igal võimalusel pigem automaatselt. Ise tuleb sekkuda ainult riigi algatusel või märguandel.

Eesmärk on pakkuda kodanikele ja ettevõtetele võimalikult loogiliselt esitatud (automatiseeritud) e-riigi teenuseid kättesaadavamalt, kasutajakesksemalt, ühtsemalt ja kulutõhusamalt. Selle jaoks koondatakse erinevad üksikud teenused üheks sujuvaks elu- või ärisündmusteenuseks. Riigi toimimise keerukus (nt eri asutuste ja tasandite koostöö) peab jääma teenuse saajale nähtamatuks.

Kuna sündmusteenuste loomisel oleme teekonna alguses, seab samad sihid ka Digiühiskonna arengukava 2030.

Kodanike sündmusteenused

Kodanikele arendatakse n-ö nähtamatuid ning asutusteüleseid sündmuspõhiseid teenuseid, et muuta avalikud teenused kasutajale võimalikult lihtsaks ja tõhusaks.

Kodaniku puhul on elusündmused näiteks abiellumine, lahutamine, lapse sünd, pensionile jäämine, töötu olemine jms.

Eesmärk on pakkuda teenuseid kasutajale üheainsa sujuva teenusena, võimalusel ennetavalt ja maksimaalselt ühe klõpsuga.

Näiteks abielu sündmusteenust kasutades saab inimene esitada digitaalse avalduse abiellumiseks ja nimevahetuse korral taotleda ka uued dokumendid (nt passi ja ID-kaardi).

Valminud teenuseid täiendatakse järgnevate aastate jooksul.

Edasised sündmusteenuste projektid:

  • pensionile jäämine
  • lahutamine
  • muutumatu seisundiga lapse raviteekond
  • abivahendi digitaliseerimine
  • vähenenud töövõime toetamine 

Ettevõtete sündmusteenused

Ettevõtetele arendatakse nende ärisündmustest lähtuvaid teenuseid, et asjakohane avaliku sektori teave ning teenused oleksid mugavalt õigel ajal kättesaadavad.

Ettevõtte tegevuse käigus esinevad olukorrad on nt ettevõtlusega alustamine, toimingud töötajatega, eksport, rahastusvõimaluste otsimine, avalikule sektorile aruannete esitamine jms.

Tulevikus peaks ettevõtja saama kogu vajaliku info ühest kohast, et tagada hea ülevaade avaliku sektori pakutavatest võimalustest ning ettevõtja kohustustest riigi ees. Lisaks soodustatakse riigile vaid ühekordset andmete esitamist.

Need teenused on üks osa laiemast ettevõtjatele suunatud sündmusteenuste ja digivärava arendusprojektist. Projekti eesmärk on pakkuda ettevõtjatele mugavat ja usaldusväärset juurdepääsu kogu avaliku sektori teabele ja teenustele ühest kohast.

Ettevõtte finantseerimise teenus

Teenus aitab ettevõtjatel leida eesti.ee keskkonnast kiiresti infot endale sobivate rahastusvõimaluste ehk avaliku sektori pakutavate laenude, käenduste ja toetuste kohta.

Ettevõtjatele pakuvad rahastusvõimalusi mitmed avaliku sektori asutused, kasutades selleks erinevaid viise ja kanaleid. Ettevõtjad ei pruugi olla teadlikud neile suunatud võimalustest ning info otsimine on aeganõudev.

Uus lahendus pakub valmides ühtset ülevaadet ettevõtetele mõeldud rahastusvõimalustest. See võimaldab ettevõtjatel leida kiiresti endale sobivaid lahendusi, tutvuda olulise infoga ja alustada taotlusprotsessi.

Liitumine

Ettevõtte finantseerimise teenuse osutamise tingimused ja dokumentide vormid kehtivad 5. detsembrist 2023. 

Ettevõtte finantseerimise teenuse keskkondadega liitumiseks tuleb täita vastav liitumistaotlus ja saata esindusisiku allkirjastatud taotlus aadressil [email protected].

Toodangukeskkonnaga liitumise eelduseks on edukas testkeskkonnaga liidestumine.

Liitumistaotluse peab allkirjastama asutuse esindusõigust omav isik.

Ettevõtte tähtajaliste kohustuste teenus

Teenus aitab ettevõtjatel saada eesti.ee keskkonnas ühtse ülevaate avaliku sektori seatud tähtajalistest kohustustest, nagu näiteks aruandlus ja rahalised kohustused. See aitab ettevõtjal neid mõista ja jälgida.

Avaliku sektori asutused seavad ettevõtjatele mitmesuguseid kohustusi, millest teavitatakse eri viisidel. Ettevõtjate teadlikkus kohustustest on erinev. Osad ettevõtjad pole kindlad selles, kas nad on kursis kõigi neile seatud nõuetega. Info otsimine on aeganõudev.

Uus lahendus pakub valmides ettevõtjale koondülevaate avaliku sektori seatud tähtajalistest kohustustest, sh annab infot, millised neist on tema ettevõttele olulised. Lisaks tuuakse välja kohustustega seotud kasulik info nagu tähtajad, vajalikud toimingud kohustuste täitmiseks ja hetkeseis. Samuti võimaldab see suunduda keskkonna kaudu kohustusi täitma.

Liitumine

Ettevõtte tähtajaliste kohustuste teenuse osutamise tingimused ja dokumentide vormid kehtivad 16. veebruarist 2024. 

Ettevõtte tähtajaliste kohustuste teenuse keskkondadega liitumiseks tuleb täita vastav liitumistaotlus ja saata esindusisiku allkirjastatud taotlus aadressil [email protected].

Toodangukeskkonnaga liitumise eelduseks on edukas testkeskkonnaga liidestumine.

Liitumistaotluse peab allkirjastama asutuse esindusõigust omav isik.

Ettevõtete sündmusteenuste ajakava

2022. aastal valmisid kolme esimese teemaga seoses analüüsid, mis käsitlesid nii senist olukorda kui ka soovitud lahendusi.

2024. aasta alguseks on kavas luua esimesed minimaalsed lahendused, mida ettevõtjad saavad eesti.ee keskkonnas kasutada.

Järgnevate aastate jooksul jätkatakse lahenduste arendamist ning süsteemide ühendamist, lähtudes tagasisidest ja arendusplaanidest. Lisaks analüüsitakse ja arendatakse uusi sündmusteenuseid tegevuslubade, töötajatega seotud toimingute ning ekspordi valdkondades.

Sündmusteenuste platvormi rahastatakse teadus- ja arendustegevuse (TA) ning Euroopa Liidu taaste- ja vastupidavusrahastuse (RRF) vahenditest.

EL rahastuse logo kirjadega: Rahastanud Euroopa Liit. NextGenerationEU. Eesti tuleviku heaks

Viimati uuendatud 22.02.2024