Language switcher

Sa oled siin

Rotid põhjustasid riigivõrgu osalise katkestuse

Täna kella 16.30 ajal sai Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) teada, et Harjumaal paikneva maa-aluse riigivõrgu kaabli töös on häired. Kohapeal selgus, et rotid olid kaablit tugevalt kahjustanud. 

Kahjustuse ulatuse tõttu alustati kohe kaabli parandustöödega, et vältida hilisemat suuremat kahju. Praeguse info järgi mõjutas purunenud kaabel eesti.ee portaali tööd ja Haigekassa teenuseid. Eesti Loto veebilehe külastamine oli kella 20 ajal veel häiritud.

Parandustööde tõttu oli häiritud eesti.ee portaali töö. RIA ja haigekassa teenused, sh digiretseptide väljastamine, taastusid kella 19.30 paiku.

Riigivõrgu osakonna juht Kaido Plovits ütles, et tekkinud olukord on küll lubamatu, kuid taoliste juhtumite eest pole riigivõrk kahjuks täielikult kaitstud. „Kuna kaabel oli tugevalt kahjustatud, siis pidime asuma seda koheselt parandama, sest vastasel juhul oleks hilisem kahju palju suurem. Vabandame kõigi ebamugavuste pärast ja pingutame, et teenused täies ulatuses kiiresti taastada.“

Riigivõrk loob järjest rohkem paralleelseid andmesideühendusi, et hoida ära sarnased katkestused. Plovits lisas, et tavaolukorras annab RIA erakorralistest hooldustöödest aegsasti teada, kuid tänane juhtum vajas kohest reageerimist.

Kui katkestuse tõttu pole võimalik elutähtsaid ravimeid digiretseptiga osta, siis soovitab haigekassa pöörduda erakorralise meditsiini osakonda ehk EMOsse. Pikema katkestuse korral saab raviarst tööpäeval kirjutada välja ka paberretsepte. 

ID-kaardi ja mobiil-ID töös katkestusi ei olnud. Tegeleme probleemi lahendamisega ning anname esimesel võimalusel lisainfot. 

Fotol on näha kahjustatud kaabel.

Kaabli parandustöödega lõpetati 21.30 paiku.

Seiko Kuik
RIA pressiesindaja
5851 7028
seiko.kuik@ria.ee

Veel uudiseid samal teemal

14.09.2020

Riigi Infosüsteemi Amet tuli välja kasutajasõbralikuma id.ee portaaliga

14.09.2020 – Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) muutis id.ee portaali kasutajasõbralikumaks, et julgustada inimesi kasutama rohkem riigi e-teenuseid. 

17.08.2020

RIA analüüsi tulemusel selgub, kuidas võiks tulevikus riigiga juturoboti abil suhelda

17.08.2020 – Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) alustab riigi keskse juturoboti tehnilist eelanalüüsi, et parandada riigi klientide jaoks asutuste vahelise teeninduse kiirust ja mugavust. Analüüsi käigus selgub, kas taoline juturobotilahendus on teostatav, funktsionaalne ja jätkusuutlik.