Ametlike dokumentide infrastruktuuri teenus (ADIT)
ADIT on ühtne dokumentide ajutise ladustamise ja menetlusinfo salvestuskoht avaliku sektori veebidele, kus pakutakse kasutajatele e-teenuseid (nt riigiportaal eesti.ee, kohalike omavalitsuste kodulehed jt).
Nii saab kasutaja samadele andmetele ligi erineva kasutajaliidesega teenusepakkujate juurest. ADIT on liidestatud X-teega.
ADITi ja sellega seotud infosüsteemide teenuste abil saab dokumente (sh etteantud e-vormide taotlusi, teateid jmt) turvaliselt saata, vastu võtta, hoida ja hallata. Neid saab ka üles ja alla laadida ning jagada riigiasutuste, nende infosüsteemide ja teiste teenuse kasutajatega.
- ADITi pidamise kord (95.68 KB, PDF)Kinnitatud RIA peadirektori 13.10.2016 käskkirjaga nr 10-1/16-142
- ADITi teenuste kasutusjuhend »ADITi teenuste kasutamise juhend GitHubis
ADITi lihtsustatud ülesehitus
Avaliku sektori asutuse dokumendihaldussüsteemi (DHS) kaudu saab ametnik saata dokumente era- või juriidilisele isikule. Samuti saab ta vastu võtta nende saadetud dokumente. Dokumendivahetuskeskus on ühenduslüli avaliku sektori asutuste DHSide vahel.
DVKga on liidestatud ka ADIT, mis käitub asutuse dokumendihaldussüsteemi jaoks nagu tavaline DHS.
ADITi vahendusel saavad sellega liidestatud infosüsteemide kaudu era- ja juriidilised isikud edastada avaliku sektori asutustele või omavahel dokument Lisaks saab dokumente hoida ja menetleda ning kasutada dokumentidega seotud infot. ADITiga on liidetsatud näiteks riigiportaali „Minu dokumendid“ teenus.
Dokumentide liikumise ja menetluskäigu kohta saab X-tee põhise andmekogu vahendusel edastada ajaosalistele nende dokumentide menetlusinfot ja e-kirjana teavitusi.