Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus
Seaded

 

Uuenenud riigiportaal eesti.ee tuleb külla

Esmaspäeval, 23. aprillil algab riigiportaali eesti.ee tutvustav kahekuuline teavituskampaania, millega kutsutakse inimesi kasutama uuenenud portaali. Kaheksal nädalavahetusel saavad kõik huvilised Eesti suuremate linnade kaubanduskeskustes riigiportaali kaudu tutvuda nende kohta riiklikes andmebaasides leiduva infoga.

Eelmise aasta lõpus uue välimuse saanud ning viimastel kuudel viimistletud riigiportaalis on põhitähelepanu pööratud kasutusmugavusele ja personaliseeritusele. Lihtsamaks muutus nii info kui ka teenuste otsimine ja kasutamine. Kasutajatele loodi oma kontaktandmete, teavitusteenuste ning ametliku kirjavahetuse haldamiseks eraldi alajaotus „Minu asjad". Uue portaali puhul on suuremat rõhku pööratud ka info kättesaadavusele inglise ja vene keeles.

Riigiportaali eesti.ee juhi Mihkel Tikku sõnul on koos riigiportaali vabatahtliku arendusmeeskonna ja kasutajatega tehtud mitmeid muudatusi, mis on portaali kasutamise mugavamaks teinud. „Oleme koostöö eest kasutajatele väga tänulikud ning loodame, et see jätkub ka tulevikus,“ ütles Tikk.

Lähtuvalt kasutajate tagasisidest on riigiportaali tulevikuplaan pakkuda olulist informatsiooni kiiremini ja mugavamalt. „Üks väljakutse on arendada koos riigiasutustega uusi teavitusteenuseid, mis on seotud dokumentide või kohustuste tähtaja saabumisega,“ lausus Tikk. Samuti on plaanis luua mugav nutitelefoni versioon riigiportaalist eesti.ee.

Teavituskampaania tuletab meelde eesti.ee võimalusi, tutvustab e-posti ja SMS-i teel saadetavaid teavitusteenuseid ja kutsub inimesi üles suunama oma @eesti.ee e-posti aadressi, et tulevikus oleks riigiga lihtsam suhelda. Kasutajaid kutsutakse tutvuma kodanikule ning ettevõtjale suunatud ametlike dokumentide vahetamiseks mõeldud postkastiga „Minu dokumendid“.

Alates aprilli lõpust on kaheksal järjestikusel nädalavahetusel võimalik kõigil huvilistel astuda läbi Tallinna, Haapsalu, Pärnu, Tartu, Jõhvi ja Rakvere kaubanduskeskustesse ülesseatud interaktiivsest e-riigi telgist “Ervinal”. Kui praegu tuleb riigiportaalis eesti.ee inimestel oma andmeid vaadata mitmes eraldi teenuses, siis Ervinalis on võimalik näha valikut riiklikes andmebaasides tema kohta leiduva infoga. Ervinali kasutamine on turvaline, andmete vaatamiseks on vajalik ID-kaart ja PIN1-kood või mobiil-ID.

Teavituskampaania teleklippides, linnapildis ja veebis esitatava reklaami keskne tegelane on eesti.ee portaalis elav rõõmsameelne ja kärme asjaajaja Ervin. Iga kord, kui kasutaja võtab oma arvutiekraanil lahti eesti.ee lehekülje ja sisestab sinna päringu või kasutab e-teenust, asub Ervin hetkegi ootamata tegutsema. Ervinil on ainult üks eesmärk – toimetada info kiirelt ja korrektselt soovijani.

Riigiportaal eesti.ee sündis 2007. aastal Teabeportaali ja Kodanikuportaali ühendamisel. Kui esimesel aastal külastati portaali 218 000 korda, siis mullu kogunes portaali külastusi kokku 3,4 miljonit.

Portaali populaarsemad teenused on elukohateate ja vanemahüvitise taotluse esitamine, oma andmete vaatamine riiklikest registritest, töövõimetushüvitise vaatamine ning Euroopa ravikindlustuskaardi taotlemine.

Riigiportaali teavituskampaaniat on rahastatud Euroopa Liidu struktuurifondide programmi “Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine” vahenditest ja seda rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Riigiportaal eesti.ee Eesti kaubanduskeskustes:
27.–29. aprill 2012 – Rocca al Mare kaubanduskeskus (Tallinn)
4.–6. mai 2012 – Ülemiste keskus (Tallinn)
11–13. mai 2012 – Rannarootsi keskus (Haapsalu)
18.–20. mai 2012 – Pärnu Kaubamajakas
25.–27. mai 2012 – Tartu Lõunakeskus
1.–3. juuni 2012 – Tartu Kaubamaja
8.–10. juuni 2012 – Jõhvi Tsentraal
15.–17. juuni 2012 – Põhjakeskus (Rakvere)

Teavituskampaania illustratsioon (.jpg, 155 KB)

Teema: Infoühiskonna teadlikkus, Riigiportaal

Lisatud 23.04.2012

Tagasi lehele "Uudised"