Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus
Seaded

 

Siseministeerium kutsub e-valijakaarti tellima

Riigiportaalis www.eesti.ee saab taas tellida e-valijakaarti. Tellimus jääb kehtima ka kõikideks järgmisteks valimisteks.

“Sel aastal toimuvad Eestis kahed valimised. Juunis valitakse uued esindajad Euroopa Parlamenti ning oktoobris kohalike omavalitsuste volikogudesse. Paberkaardist loobumine elektroonilise teate kasuks võimaldab säästa nii raha kui loodust. Samas on e-valijakaardi tellimine riigiportaalist lihtne toiming, milleks kulub vaid mõni hetk,” ütles regionaalminister Siim Kiisler.

E-valijakaarti oli esmakordselt võimalik tellida 2007. aasta Riigikogu valimisteks ning siis tellis selle väga lühikese aja jooksul enam kui seitse tuhat inimest. Kuna tookord oli tegemist pilootprojektiga, palub siseministeerium ka nendel inimestel teenuse valik uuesti kinnitada.

Siseministeerium koostab selle aasta 7. juunil toimuvate Euroopa Parlamendi valimiste valijate nimekirjad 8. mai seisuga ning alustab valijakaartide saatmist 12. maist. Nendele, kes on tellinud e-valijakaardi, paberil kaarti ei saadeta.

E-valijakaardi saamiseks tuleb siseneda riigiportaali ning suunata riiklik e-post (…@eesti.ee) isiklikule, tavapäraselt kasutatavale e-posti aadressile.Need inimesed, kellel on aadressi suunamine juba seadistatud, saavad riigiportaalis elektroonilise valijakaardi valiku vastava märkega kinnitada.

„Euroopa Parlamendi hääleõiguslikke valijaid on rahvastikuregistri andmetel üle 900 tuhande. Neist enam kui 1600 valijat on juba praeguseks otsustanud e-valijakaardi kasuks ning loodame, et see arv kasvab jõudsalt iga päevaga,“ ütles siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja Enel Pungas.

Valijakaart annab teavet selle kohta, kus, kuidas ja millal on võimalik hääletada. E-valijakaart täidab sama ülesannet, mis paberkaart.Seda ei pea välja printima ega valimisjaoskonnas hääletamiseks kaasa võtma. Samuti ei eelda e-valijakaart elektroonilist hääletamist.

„Kas hääletatakse internetis või jaoskonda kohale minnes, jääb iga valija enda otsustada. Valijakaart annab inimesele nendest võimalustest teada. Samas saab valijakaardi saata vaid neile, kelle elukoha andmed on rahvastikuregistris täpsed,” selgitas Enel Pungas.

Pungas rõhutas, et enne valimisi tuleks riigiportaalis oma elukoha andmed kindlasti üle vaadata ja veenduda, et need on õiged.

Valijale määratakse valimisjaoskond nende elukoha andmete alusel, mis on rahvastikuregistris 30 päeva enne valimisi. Juhul kui rahvastikuregistris kajastuvad elukoha andmed ei vasta tegelikule elukohale, tuleb andmete muutmiseks esitada uus elukohateade. Seda saab samuti kiiresti ja mugavalt riigiportaalis teha.

Lisainfo:
Anne-Maarja Olei
Siseministeerium
Pressinõunik
6125032
53329079

Teema: Riigiportaal

Lisatud 19.02.2009

Tagasi lehele "Uudised"