Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus
Seaded

 

Riigiportaal eesti.ee ootab portaaliga tutvuma ja arvamust avaldama

Tänasest algav teavituskampaania „Eesti.ee- uks e-riiki“ kutsub inimesi portaaliga eesti.ee tutvuma. Korraldajad ootavad küsitluse kaudu tagasisidet portaali hetkeseisust, ootustest tulevikule ning e-teenuste kasutamisest laiemalt. Ühtlasi luuakse huvilistest riigiportaali arendustiim, kellel on ka tulevikus võimalik portaali arendamiseks ettepanekuid teha.

Kampaania „Eesti.ee – uks eesti riiki“ tutvustab riigi keskset e-teenuste keskkonda. Portaali haldava Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse programmijuht Agne Kivisaare sõnul on riigiportaali arengus jõutud uude etappi ning hetkel on valmimas visioon 2011 aastaks. Kivisaare hinnangul on Eesti inimeste teadlikkus riigi e-teenustest veel tagasihoidlik ning alanud kampaania eesmärk on nii teadlikkuse tõstmine kui ka Eesti inimeste kaasamine portaali arendamisse ettepanekute ja arvamuste näol. „Meile on oluline, et me teaksime nende inimeste ootusi, kellele me seda portaali teeme“, rõhutas Kivisaar kodanike kaasamise tähtsust. Selleks koostasid riigiportaali arendajad küsitluse, mis avaneb eesti.ee esilehelt. Kivisaar lisas, et eesti.ee kampaania on üks neljast 2009. aastal toimuvast algatusest, mis keskendub just Eesti inimeste initsiatiivile ja koos tegutsemise soovile.

Kampaania „Eesti.ee – uks e-riiki“ slogan peegeldab Kivisaare sõnul kõige täpsemalt riigiportaali olemust. „Eesti.ee on nagu uks, mille avamisel avanevad pea kõik riiklikud e-teenused ning inimene saab lihtsalt oma toimingud korda ajada“, tutvustas Kivisaar. Teavituskampaania kanalid on
riigiportaal eesti.ee, teised Eesti Interneti-keskkonnad, välireklaamipinnad ning trüki- ja telemeedia.

Riigiportaali valdkonnajuht Geroli Peedu sõnul on lõppemas riigiportaali arendamise etapp, mille tulemusel on valminud suurim riigi e-teenuste keskkond. Järgmise perioodi eesmärk on personaliseeritud riigiportaali arendamine. Igale kodanikule luuakse kasutaja personaalne lehekülg ehk kodanikukonto, kust inimene leiab just temale suunatud info ja teenused. “Näiteks teavitab portaal kasutajat, kui tema Euroopa ravikindlustuskaart on aegumas ja soovitab e-teenust selle uuendamiseks”, rääkis Peedu. Peedu lisas, et nii saab igaüks kiiresti ja ühest kohast ülevaate temaga seotud riigiasjadest. Lisaks on juba täna käimas keskse ettevõtja vaate arendamine, mille tulemusel tekib ettevõtjale värav, kuhu on koondatud nii ettevõtlusalane info kui e-teenused. Samuti jätkatakse riigiasutuste e-teenuste lõimimist eesti.ee portaaliga.

Riigiportaal eesti.ee on Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse (RIA) hallatav riigi keskne portaal. Portaali eesmärk on pakkuda kodanikule, ettevõtjale ning ametnikule võimalust leida usaldusväärset informatsiooni, kontaktandmeid ning avalikke e-teenuseid ühtsest turvalisest keskkonnast. Iga päev külastab riigiportaali umbes 4000 inimest. Riigiportaal eesti.ee vahendusel on võimalik kasutada umbes sadat avalikku e-teenust, ligi 300 ametlikku e-vormi või blanketti, võimalik lugeda üle 2000 erineva artikli ning liikuda lehelt edasi enam kui 1500 lingi kaudu. Riigiportaal eesti.ee sai alguse 2007.
aastal, kui erinevad riigi teabeportaalid koondati üheks keskkonnaks. Kampaania toimub Euroopa Liidu struktuurifondide programmi „Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine“ raames ja seda rahastab Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.

Teema: Infoühiskonna teadlikkus, Riigiportaal

Lisatud 10.02.2012

Tagasi lehele "Uudised"