Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus
Seaded

 

Algab üleriigiline ID-kaardi kampaania

19.5.2008

Maailmarekord digiallkirjastamises

22. mail algab üleriigiline ID-kaardi teavituskampaania, mille käigus sünnib uus maailmarekord: saada ühele dokumendile võimalikult palju digitaalseid allkirju.


RIA nõuniku Riho Oksa sõnul on digiallkirja näol tegemist maailmas ainulaadse lahendusega. „Plaanime püstitada digitaalsete allkirjade kogumise kampaaniaga maailmarekordi ja esitame kogutud allkirjad muuhulgas Guinnessi maailmarekordite meeskonnale kinnitamiseks – kui läheb õnneks, saab osaleja oma nime ka rekordiraamatusse.“

Oks lisab: „Kui eestimaalased andsid lätlastele ja leedukatele Teeme Ära! kampaaniaga põhjuse enda metsad puhtaks teha, siis miks mitte anda neile ka järgmine eesmärk – digiallkiri kasutusele võtta.“

Kaasates kõiki Eestis elavaid inimesi, on kampaania korraldajatel eesmärk koguda vähemalt 50 000 digitaalset allkirja. Kampaania kutsub üles kõiki eestimaalasi tegema esimesed sammud e-teenuste turvalise kasutamise ja digiallkirja teel. ID-kaart garanteerib, et inimese antud allkiri on võltsimiskindel ja seaduse silmis võrdne käega antud allkirjaga.

Kampaania käivitub 22. mail ja kestab juuni lõpuni. Maailmarekordit saab alates kampaania alguse päevast püüda aadressil www.id.ee/rekord. Samal aadressil saab hääletada ja ID-kaardi kohta lugeda ka vene keeles.

Kui inimene ei ole veel oma ID-kaarti elektroonselt kasutanud, siis rekordikampaania jooksul on mitu erinevat võimalust seda teha. Hansapanga kontorites käivad koolitusboksid, kus abivalmid koolitajad aitavad tulevasi rekordiomanikke digitaalse allkirja andmisel ja annavad nõu ID-kaardi kasutamisega seotud küsimustes.

Kampaaniast antakse teada televisioonis, raadio kaudu, bänneritega Internetikeskkondades ning kleebistega Talleggi ja Fazeri toodetel.

ID-kaardi elektrooniliste kasutusvõimaluste teavituskampaania toimub Euroopa Liidu struktuurifondide programmi „Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine“ raames. Programmi kogumaht on 50 miljonit krooni ja tegevusi toimuvad aastatel 2007-2015.

Kampaania teleklipp

Teema: Infoühiskonna teadlikkus, PKI

Lisatud 12.02.2012

Tagasi lehele "Uudised"